Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Valante streven we naar de grootst mogelijke klanttevredenheid. Als je problemen hebt met de bestelling neem dan contact met ons op via info@valante.nl of via het onderstaande contactformulier.
Hieronder vind je ons retourbeleid:
1. KAN IK MIJN SMARTWATCH RETOURNEREN?
Smartwatches zijn producten die bij uitstek bestemd zijn voor persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten. Denk aan blootstelling aan lichaamsdelen, schilfers, zweet, bacteriën, microben, vuiltjes, stofjes, enzovoort. Aan het gebruik van smartwatches zijn dus hygiënische of gezondheidsrisico’s verbonden. Precies om die reden worden onze smartwatches verzonden in een verzegeld doosje. Daarom zijn onze smartwatches in de regel ook uitgesloten van het herroepingsrecht eenmaal deze verzegeling verbroken is (Art. 230p, f, 3 Burgerlijk Wetboek - levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken).
Wel gelden er altijd uitzonderingen. Bijvoorbeeld voor smartwatches die nog in de verpakking zitten en waarvan de verzegeling van het doosje niet verbroken is. Deze situaties moeten wij altijd individueel kunnen beoordelen. Daarom is het belangrijk dat u een retouraanvraag altijd voorafgaandelijk bij ons aanmeldt via info@valante.nl met vermelding van uw ordernummer. Wij kunnen u dan om een foto vragen om de huidige staat van de smartwatch te beoordelen.
2. WAAROM KAN IK MIJN SMARTWATCH NIET ALTIJD RETOURNEREN?
Omdat smartwatches producten zijn voor strikt persoonlijk gebruik met hygiënische aspecten, is het onmogelijk voor ons om gebruikte smartwatches door te verkopen. Het waardeverlies na gebruik van de smartwatch is immers totaal. Zeker in tijden van corona willen klanten natuurlijk geen geretourneerde, gebruikte smartwatches ontvangen. Wij zien dus strikt toe op deze voorwaarden om ervoor te zorgen dat alle hygiënische voorschriften gerespecteerd worden.
3. WAT IS DE RETOURTIJD?
Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren wanneer aan bovenvermelde voorwaarden voldaan is. Vermijd in elk geval waardeverlies waardoor wij de smartwatch zelf niet meer zouden kunnen doorverkopen.
4. HOE LANG DUURT DE TERUGBETALING?
De betaling wordt uitgevoerd via de oorspronkelijke betaalmethode, nadat we de producten hebben ontvangen, onderzocht en vastgesteld dat er geen waardevermindering is door gebruik van het product. Wanneer er waardeverlies is door gebruikssporen, kan Valante besluiten om het pakje terug te sturen of om slechts een gedeeltelijke terugbetaling uit te voeren. De waardevermindering veroorzaakt door toedoen van de klant is dan voor rekening van de consument.
5. WIE DRAAGT DE RETOURKOSTEN?
Wie de retourkosten draagt, hangt af van de staat waarin het pakje wordt geretourneerd:
- De plastic verzegeling van het doosje is niet verbroken of verwijderd: Wij nemen de retourkosten op ons. Vraag bij ons via info@valante.nl of het onderstaande contactformulier een gratis retourlabel aan.
- De plastic verzegeling van het doosje is verbroken en/of het doosje is geopend: De retourkosten zijn altijd voor de klant. Meld de retour aan via info@valante.nl of via het contactformulier en vraag bij ons een retourformulier aan.
Omdat wij niet verantwoordelijk zijn voor retourzendingen die verloren gaan, raden wij aan om je retourzending te verzenden met een tracking-optie. Het risico van de retourzending berust bij de klant.
Die retourkosten bedragen 15 euro, inclusief kosten voor verwerking, controle, reiniging, opnieuw aanbrengen van plastic folie, personeelskosten, administratieve kosten, enz.
6. WAT MOET IK DOEN OM TE RETOURNEREN?
Retourzendingen moeten altijd vooraf bij ons aangemeld worden via ons retourportaal. Wij moeten immers in staat zijn om belangrijke klantgegevens te controleren, alsook de huidige staat van de smartwatch. Indien aan de retourvoorwaarden voldaan is, krijgt u van ons een retourformulier.
Maak verplicht gebruik van het retourformulier met vermelding van de volgende gegevens:
- Naam en voornaam
- Adres
- Ordernummer
- Besteldatum
- Datum ontvangst
Indien je besluit het artikel te retourneren dient het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan Valante geretourneerd te worden. Kies altijd voor een retourzending met tracking. Valante behoudt zich het recht voor om niet vooraf aangemelde retourzendingen en/of retourzendingen zonder retourformulier te weigeren.
7. WIE MOET IK CONTACTEREN?
Je moet de retour bij ons aanmelden via e-mail op info@valante.nl of via onderstaand contactformulier. Het Valante-team werkt zeven dagen per week, 24 uur per dag. Wij garanderen altijd een reactie binnen 24 uur en helpen u graag verder!
8. MIJN BESTELLING IS BESCHADIGD AANGEKOMEN, WAT MOET IK DOEN?
In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een pakje of een smartwatch beschadigd geleverd wordt. Dat is dan doorgaans te wijten aan een verkeerde manipulatie in het magazijn of tijdens het transport. In dat geval moet je ons zo snel mogelijk na de levering aanschrijven via info@valante.nl en ons een foto bezorgen van het beschadigde artikel. Met die informatie gaan wij dan meteen aan de slag om een gepaste oplossing te zoeken!