Retourneren

Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent met de bestelling die je hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Bij Valante streven we naar de grootst mogelijke klanttevredenheid. Als je problemen hebt met de bestelling neem dan contact met ons op via info@valante.nl of meldt de retourzending rechtstreeks aan in ons retourportaal.

Hieronder vind je ons retourbeleid:

1. KAN IK MIJN SMARTWATCH RETOURNEREN?

U mag uw smartwatch in de regel altijd retourneren binnen de bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van het product. U moet er echter op letten dat er voor ons geen waardevermindering is door intensieve gebruikssporen. U moet de smartwatch zoveel mogelijk retourneren in de staat waarin u het van ons ontvangen hebt.

Het is belangrijk dat u een retouraanvraag altijd voorafgaandelijk bij ons aanmeldt via ons retourportaal. Wij vragen u dan om enkele foto's om de huidige staat van de smartwatch te beoordelen.

2. WAT IS DE RETOURTIJD?

Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst aan ons retourneren wanneer aan bovenvermelde voorwaarden voldaan is. Vermijd in elk geval waardeverlies waardoor wij de smartwatch zelf niet meer zouden kunnen doorverkopen. 

3. HOE LANG DUURT DE TERUGBETALING?

De betaling wordt uitgevoerd via de oorspronkelijke betaalmethode, nadat we de producten hebben ontvangen, onderzocht en vastgesteld dat er geen waardevermindering is door gebruik van het product. Wanneer er waardeverlies is door gebruikssporen, kan Valante besluiten om het pakje terug te sturen of om slechts een gedeeltelijke terugbetaling uit te voeren. De waardevermindering veroorzaakt door toedoen van de klant is dan voor rekening van de consument. 

De controle van de retourzendingen en de terugbetalingen vinden plaats telkens de 14e en de laatste dag van de maand.

4. WIE DRAAGT DE RETOURKOSTEN/RESTOCKING FEE?

De retourkosten voor de terugzending zijn voor rekening van de consument. U moet via ons online retourportaal een retourlabel aanmaken. Dit moet u verplicht gebruiken. Daarnaast wordt er een beperkte restocking fee van 2,5% in mindering gebracht van het oorspronkelijke aankoopbedrag. Deze kosten vertegenwoordigen de kosten voor verwerking, controle, reiniging, opnieuw verpakken en terug in voorraad brengen van de producten (zie hierover meer hieronder). De restocking fee wordt na verwerking van de retour van het aankoopbedrag ingehouden.

5. WAAROM EEN RESTOCKING FEE?

Omdat wij hoge personeelskosten hebben voor de controle, schoonmaken, herverpakken en terug in stock brengen, rekenen wij voor geretourneerde producten een beperkte restocking fee van 2,5% van het oorspronkelijke aankoopbedrag aan. Deze kosten hebben betrekking op de administratieve controle, verwerking van de retour, reiniging, opnieuw verpakken en terug in stock brengen van de producten.

6. WAT MOET IK DOEN OM TE RETOURNEREN?

Retourzendingen moeten altijd vooraf bij ons aangemeld worden via ons retourportaal. Wij moeten immers in staat zijn om belangrijke klantgegevens te controleren, alsook de huidige staat van de smartwatch. Indien aan de retourvoorwaarden voldaan is, krijgt u van ons de retourinstructies.

Indien je besluit het artikel te retourneren dient het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan Valante geretourneerd te worden. Kies altijd voor een retourzending met tracking. Valante behoudt zich het recht voor om niet vooraf aangemelde retourzendingen en/of retourzendingen zonder het door ons verstrekte retourlabel te weigeren.

7. WIE MOET IK CONTACTEREN?

Je moet de retour bij ons aanmelden via ons retourportaal. U krijgt dan binnen de 24 uur een reactie van ons met de retourinstructies. 

8. MIJN BESTELLING IS BESCHADIGD AANGEKOMEN, WAT MOET IK DOEN?

In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat een pakje of een smartwatch beschadigd geleverd wordt. Dat is dan doorgaans te wijten aan een verkeerde manipulatie in het magazijn of tijdens het transport. In dat geval moet je ons zo snel mogelijk na de levering aanschrijven via info@valante.nl en ons een foto bezorgen van het beschadigde artikel. Met die informatie gaan wij dan meteen aan de slag om een gepaste oplossing te zoeken!